woensdag 11 juli 2012

Een paar naaimachine werkjes...

Ik vind het heerlijk om af en toe een middag achter de naaimachine te zitten. Deze staat op zolder, waar ik een heerlijk groot bureau heb om aan te werken. Ik snijd hier ook altijd de stofjes en hier staat ook een kast met mijn voorraad stof, lint, garen, knoopjes, ga maar door. Vorige week zag ik een bak staan met kleine stukjes pip stof en tilda stofjes en in mijn ooghoek zag in de naaimachine... Zal ik ... Ja, natuurlijk waarom niet even iets anders maken? 


Eerst een paar sleutelhangers van restjes Tilda stof. Een bloemetje erop gemaakt van een stempeltje en een kantje en gehaakt bloemetje, helemaal leuk voor aan de sleutel van de caravan.


Dan een speldenkussentje, hoe kan het ook anders! Altijd leuk om te maken en om weg te geven. De kinderen hebben een juf en een meester dit jaar en om nou de meester een speldenkussentje te geven aan het einde van het schooljaar, tja daar moet ik nog even over nadenken.


En dan knuffels... Ook erg leuk. Aan de rechterkant zie je ook de knuffels die ik al eens eerder maakte. Jacobus het Uiltje en Charlotte de Koekkoek. Dit keer werd het Annick het Muisje. Schattig hè?

En natuurlijk ook nog iets aan patchwork gedaan de afgelopen dagen. Even een plaatje:

 

Wat het gaat worden? Daar laat ik jullie de volgende keer meer van zien. In ieder geval ga ik nu boodschappen doen en een cadeautje halen voor mijn vriendin die vandaag jarig is. Allemaal een fijne dag! Groetjes Nardy

19 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat een leuke sleutelhangers, speldenkussentje en knuffels!! Je brengt me wel op ideeen, zeg! ;)
En wat een prachtige stofjes op je laatste foto! Ik ben echt nieuwsgierig naar je projekt!
Fijne dag!

jokiedebeer zei

Dat ziet er allemaal weer heel leuk uit

groetjes joke

Noa zei

heel leuk allemaal die kleine dingetjes

Wilma Kuin zei

Prachtig!!

Esther zei

Wat een leuke spulletjes heb je gemaakt, wat je allemaal niet met restjes stof kunt doen. Fijne dag Groetjes Esther.

Ageeth Dorsman zei

Ik vind zulke kleine tussendoor-knut-
seltjes ook altijd zo leuk om te maken. Het zijn prachtige speldenkus-
sentjes, knuffels en sleutelhangers
geworden. En het mooist vind ik nog
wel, dat wat je op de onderste foto
laat zien, dat ziet er spannend uit!
Groetjes van Ageeth

sylvia zei

oh, wat een leuke tussendoortjes!!

Klaske zei

Ziet er goed uit die tussendoortjes!!

Ineke zei

Wat leuk! Je brengt me op ideeën. Het grote werk ziet er mooi uit, ben nieuwsgierig geworden.
Fijne dag, Ineke

yvonne zei

Heerlijk dat gefreubel!!
Ik kan er ook dagen mee vullen!!!

Lida zei

Lekker bezig, leuke knutsels, groetjes
Lida

Ineke zei

Wat een leuke sleutelhangers en andere freubel-dingetjes. Waarom koop je dan nog een kadootje voor je vriendin? Iets zelf gemaakt is ook leuk, toch? ;-)
De laatste foto met blokjes en klosje is prachtig, mooie stofjes.
Fijne avond

Evelyne zei

Leuke kussentjes en sleutelhanger!
Mooi afgewerkt!
Groetjes, Evelyne

Unknown zei

Ziet er weer heel mooi uit. Heerlijk om met dit weer lekker bezig te zijn.
Groetjes Janny

Guusje, zei

Wat is het allemaal mooi en leuk. Ja ik vind het ook heerlijk om af en toe achter de machine te werken.

Rosanne zei

Mooie dingen heb je gemaakt!
Die knuffels (ook welke hier aan de zeikant staan) zijn echt super, ik wil ze ook altijd nog eens maken.
Gebruik jij dat 'ene boek' voor het patroon, of bedenk je zelf een modelletje voor de knuffel?
Groetjes Rosanne

quilting Jeannet zei

Oh Nardy, ik loop een beetje achter bij je, geweldig dat je ook aan de vintage quilt bezig bent, ik vind hem zoooo mooi, een BOM is niets voor mij, duurt me te lang voordat ik het volgende patroon krijg, wil je eens geloven dat ik hem al weer bijna af heb.......ben al aan de laatste rand toe, net vandaag de sterren gemaakt.

Hermie zei

wat ben je weer heerlijk bezig geweest, altijd leuk die kleine tussendoortjes

Merian zei

wat leuke sleutelhangers, je brengt me op ideeen voor mijn sleutels van het werk.
groetjes merian