vrijdag 18 maart 2016

Irish Circles

Een paar weken terug (alweer...) was het de tweede Irish Cirkels ochtend bij Petra Prins. Erg leuk om te zien hoe iedereen weer een compleet andere cirkel gemaakt heeft qua kleuren.


Dit is mijn cirkel geworden en ik ben heel erg blij mee! Voor de rand van de cirkel heb ik een de teal kleur gekozen van de stoffen van Petra. Erg mooi met roze en rood. Ik had besloten om de cirkel te vullen met klavertjes en ook de twee vogeltjes erop. Wel andere vogeltjes met een iets ronder buikje.



Hier liggen de klavertjes op de cirkel en ze zijn er allemaal op geappliceerd. Tjonge dat was wel een dingetje, maar uiteindelijk helemaal tevreden. Bep had ons voorgedaan hoe wij de cirkel moesten maken met een randje en daarna het midden eruit knippen. Best spannend, want ik had alles al geappliceerd en toen pas het midden eruit geknipt. 


Hier het uiteindelijke resultaat: eerst de middencirkel op de achtergrondstof geregen en toen de buitenste cirkel erop.



Nu nog vier kleine cirkeltjes maken voor de hoeken. Ik weet niet of mij dat lukt voor volgende week, maar dat is niet erg. Het komt vanzelf een keer af. Mooi vind ik het in ieder geval!

Allemaal een fijn weekend en 
groeten Nardy 

18 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat prachtig met die blauwe rand !!!

Susan zei

Stunning, I love your progress!

Nathalie zei

ik vind het super worden Nardy, wat mooi met die klavertjes!! En een heel mooi kleurgebruik!

Phebe and Jane zei

Wat een prachtig blok!

Conny's-blog zei

Dit is toch een prachtig blok zo met die cirkels...............liefs.Conny

Hennie zei

Prachtig !

Groetjes Hennie.

KijkDaarIs zei

Mooi hoor !!!

Marguerite zei

Ohhh wat mooi!
Wil ik ook hihi...

Anoniem zei

Zo M*O*O*I* en ook de stofkeuze. Groetjes Wilma

quiltsathome zei

Die tealkleurige rand vind k erg mooi ! Het is ook een van mijn lievelingskleuren voor mijn kleding.

Lida zei

Schitterend en wat een mooie kleuren heb je gekozen! Groetjes
Lida

Hermie zei

Prachtig Nardy, het verschil tussen eerst of later weg knippen is dat nu je cirkel eronder hebt liggen als je later wegknipt je cirkel er boven op ligt. Hij is superstrak zo.

Floor zei

Mooi geworden die cirkel.
Lijkt me best wel moeilijk om dat netjes te naaien met die puntjes en de cirkels te laten passen.

Sjoukje zei

oooh, wat mooi! Je gebruikt precies de kleuren die ik ook zo mooi vind. Je hebt het prachtig gedaan.

Phyllis zei

Ik vind het ook heel erg mooi. Lijkt me inderdaad best eng zo'n nieuwe techniek maar met Bep komt dat wel goed. Alle dames bij Petra zijn zo goed met dat soort zaken. Mooie stoffenkeuze.

Floor zei

Heel mooi geworden die cirkel. Lijkt me zeker niet makkelijk om dat netjes in de cirkel te naaien, maar het is je goed gelukt, net als de applicaties.

Unknown zei

Heel mooi, proficiat!

Esperanza zei

Madre mía que trabajo tan bonito. Es una pena que lleves tanto sin publicar. Tienes un blog precioso.