dinsdag 8 mei 2012

Een snel werkje ... speldenkussentje van vilt

Na een heerlijke week vakantie in Noordwijkerhout zijn we weer thuis. Ik kan niet zeggen aan het werk, want vandaag nog een dag vrij. Ik zit op wacht, ja ik wacht tot de telefoon gaat en ik mijn zoontje weer op kan halen. Hij heeft deze een morgen een onderzoek. Omdat ik gedacht had dat ik vanmorgen bij hem blijven moest, had ik mijn tas gepakt met allerlei werkjes. Snelle werkjes!
Maar ik mocht naar huis gaan en nu lijkt het hier wel een explosie van stof!! En het speldenkussentje van vilt is klaar! Gisteravond had ik al klaargelegd, geknipt en wel, zodat ik vanmorgen daar prima aan kon werken als ik op een bankje zou moeten wachten. Leuk geworden! Het staat leuk bij het laatste gemaakte naaldenmapje. 


Mooi werken is het met vilt. Zie je het leuke rode blikje ook liggen? Gekregen van mijn oma. Daar zitten naaldjes in. En het zakje met die schattige knoopjes? Ook gekregen, zijn ze niet leuk? Drie heb ik er op het speldenkussentje gezet.


Ook had ik voor 6 sterren blokjes en driehoekjes gesneden voor Phebe. Dat blikje was leeg. Ook altijd handig om mee te nemen en als je weet dat de blokjes klaar liggen, pak je het ook snel. Zo net voor het eten onder het koken nog een paar blokjes aan elkaar zetten (net dat laatste steekje zetten en de aardappels koken over, je kent het vast...) Misschien spreken we het blikje vanmiddag nog aan!


Ik heb ook een mooi begin gemaakt met het doorquilten van de cursusquilt! Quilten in de ring, wel wennen hoor met zo'n vingerhoedje... Maar daarover een andere keer meer! Ik ga tafel dekken! Fijne dag verder, groetjes Nardy 

12 opmerkingen:

Hermie zei

Wat een leuk speldenkussentje, ik heb er nog nooit een van vilt gemaakt, heb er wel patroontjes voor.
Ik ben benieuwd hoe het quilten is gegaan, laat je het morgenavond zien?

Ageeth Dorsman zei

Leuk speldenkussentje is het geworden!
En wat een lieve knoopjes. Jij bent
trouwens goed georganiseerd bezig,
zeg, met de voorgeknipte sterren voor
Phebe, dat is wel een goed idee!
Groetjes van Ageeth

Ria zei

Je speldenkussentje is erg schattig geworden. Blikjes met voor geknipte werkjes zijn natuurlijk nooit weg. Altijd handig om voor de zekerheid bij je te hebben. Mijn tip voor jou, hou de school in de gaten of ze ook wat doen met het advies. Ik kwam er te laat achter, maar niet iedere school is gelijk gelukkig.
Groetjes Ria.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat een SCHATTIG speldenkussen.. mooi gemaakt!

Phebe and Jane zei

Succes met je zoon. Leuke dingen laat je zien.
Groeten,
Marian

Evelyne zei

Ja, dat van het laatste steekje en O, help de aardappels ken ik ook.
Handig idee om wat voorgeknipte blokjes in een doosje te hebben klaar liggen. Ik doe dat met mijn huisjes.
Mooi kussentje is het geworden!
Groetjes, Evelyne

Quilting Moesje zei

Mooi speldenkussentje ! Zo heb je al een leuke verzameling ;o)
Is het onderzoek 'goed' gegaan van je zoontje ...

Ik ga snel weer een huisje van vandaag verzinnen (en maken ... (o)]
Veel quiltplezier, vingerhoedje went best snel ... toch ?
Groetjes,
Simone

Ineke zei

Wat een mooi speldenkussentje van vilt, leuk idee!

sylvia zei

schattig speldenkussentje!!!

Guusje, zei

Wat een leuk speldenkussen en naaldenmapje. Leuke knoopjes zijn dit ook. Handig zo'n blikje met voorgesneden blokjes en heel herkenbaar nog even een steekje en aardappels die overkoken maar het blokjes is dan wel klaar.

Joke zei

Wat een leuk speldenkussentje! En die heb je nooit genoeg :)!

petra zei

Wat een leuk speldenkussentje, Nardy.
Vilt is altijd fijn om mee te werken.
Succes met je zoon.

Groetjes Petra