woensdag 1 februari 2012

Van een wasrek en een uitje...

Zie je Dear Jane aan het leuke wasrek? Laatst zag ik in een erg leuk landelijk winkeltje dit wasrekje. Leuk om de quilts in wording aan te hangen. Het is toch jammer dat ze altijd in een doosje zitten? Zie je de Christmas Fun, Phebe en Dear Jane hangen? Het rek staat naast mijn bureautje in de kamer.



Ik ben erg druk geweest met Sjaantje. In december had ik nieuwe stof voor sashings gekocht, omdat bleek dat ik niet voldoende stof had hiervoor. Nu maar liefst 5 meter en dat moet voldoende zijn. Maar toen kwam het werk, want er zaten al behoorlijk wat blokjes aan elkaar. Met dit lostornen ben ik een middag bezig geweest. De blokjes hebben toen een nachtje tussen een boek gelegen om ze weer mooi glad te krijgen. En dan snijden en opnieuw aanzetten. Pfff, wat een karwei! Maar het resultaat mag er zijn! Ook zijn er weer een aantal blokjes bijgekomen, maar die showen we de 5e! Ze wordt steeds mooier!



En dan nu het uitje... Heerlijk, vrijdag en zaterdag samen met mijn moeder op pad. Vrijdagmorgen als de kinderen op weg gaan naar school, haal ik mam op. Eerst een bakkie koffie en dan op pad naar Haarlem. Lekker een dagje winkelen. Voor de nacht heb ik een leuk hotelletje geboekt midden in Haarlem. Zaterdag lekker een ontbijtje en dan naar de quiltbeurs in Vijfhuizen! Ik heb er ontzettend veel zin. Het betekent wel dat ik vandaag druk ben met poetsen, wassen, strijken en boodschappen doen, want morgen nog een dagje werken. Maar dat heb ik er graag voor over, want twee heerlijke dagen in het vooruitzicht. Nu op pad om Laura van paardrijden te halen. Normaal gaat ze op de fiets, het is zo'n 5 kilometer, maar met deze kou en wind heb ik haar lekker met de auto gebracht. Dan maken we vanmiddag warme chocolademelk en luister ik naar de boekbespreking die ze vrijdag op school gaat presenteren.
Allemaal een fijne dag nog, groetjes Nardy

16 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Wat een mooi rek !
Zo komen je quilts nog mooier uit!
Wat een werk heb je gehad met de sashings .... zal t onthouden als ik (ooit?) aan SBS of Dear Jane ga beginnen :o)
Veel plezier in het weekend ...
Ik ga waarschijnlijk zondag ...
Oh, en werkze nog !
Zelf heb ik donderdag nog avonddienst en dan weekend vrij ...
Groetjes,
Simone

ria vogelzang zei

Wat een prachtig rekje!! Dat lijkt me een heel goed idee!
En heel veel plezier in Haarlem en op de beurs in Vijfhuizen!

E Strea Chikitu zei

Oh! ben al erg lang op zoek naar dit wasrekje! Maar dan voor de was, hoe saai is dat...

Evelyne zei

Leuk zo op je rek en het allerleukste is dat je 3 op kunt hangen. De quilts worden prachtig! Doe je alles met de hand of komt de machine er ook aan te pas.Fijn weekend en dat het maar een inspiratie bron mag zijn!
Lieve groetjes, Evelyne

Pleuntje zei

Inderdaad zo komt je werk veel beter tot z,n recht. En je maakt echt hele mooie dingen dus dat mag gezien worden.
Heel veel plezier het komende weekend. Geniet er maar lekker van. X

Mascha zei

Wat een leuk rek. Echt iets voor quilters. Ik wens je samen met je moeder heel veel plezier van het weekend.
Groetjes Mascha

Guusje, zei

Wat een werk moet dat zijn geweest dat uithalen, ik moet ook nog want ik wil de vlechttechniek toepassen als sashing. Trouwens wat een leuk rekje. Alvast heel veel plezier vrijdag en zaterdag zo te lezen moet dat zeker lukken.

Rennie zei

Ik kreeg je blog door van een quiltvriendinnetje. Wat een mooie dingen maak je allemaal ter wijl je niet niet eens zo lang quilt. Mooi hoor!

Inge zei

Van datzelfde vriendinnetje waar Rennie het over heeft, kreeg ook ik jouw blog door en ik vind het leuk hier. Je houdt van dezelfde stoffen als ik en je maakt prachtige dingen. Leuk dat wasrek.
Wat een heerlijk plan om zo samen met je moeder een weekendje weg te gaan. Veel plezier, hoor!

Erna Peekel zei

Patricia stuurde mij de link naar jou blog. Je maakt prachtige dingen en je gebruikt mooie stofjes. Ook het wasrekje is super handig. Veel plezier vrijdag en zaterdag samen met je mam. Geniet er van.

Fijne avond.

Groetjes,
Erna

Anoniem zei

Wat een lief wasrekje, zeker zo met je quiltjes in maak, echt mooi!
Geniet van je weekend en de quiltbeurs,

Groetjes
Anne-Marieke

Wieke van Keulen zei

Tjonge, Nardy een jaar bezig en dan al bezig met zulke topstukken. Mijn complimenten. Ik werd geattendeerd op je blog door Patricia en dat is niet voor niets geweest. Enig.

Judith zei

Je hebt helemaal gelijk, super zonde om al die mooie quilts in wording niet uit te hangen. Misschien dat ik het idee wel van je ga stelen, wanneer mijn "atelier" ook klaar is ga ik dat ook doen. Veel en veel te leuk!
Enne mooie Jane hoor! Geniet van het weekend met je moeder, dat zijn toch mooie tripjes. Ik ben blij dat ik dat altijd met mijn moeder heb gedaan.

Corina zei

Wat een mooi gezicht, die quilts in wording over je nieuwe rek!

Veel plezier komend weekend!

Debby zei

Je hebt gelijk! Zo ziet het er erg leuk uit!

Groetjes Debby

Miranda zei

Wat een plaatje is het al! Beiden overgens, dat rekje zou ook ik wel willen en je Dear Jane ziet er super uit in deze kleuren Nardy....